Inspirace: potřebuji zvýšit objem kampaně

U většiny našich kampaní máme podobný problém: nejsme schopni efektivně utratit denní rozpočet, který jsme si pro danou zemi vyčlenili. Proto jsme vytvořili tento seznam možných způsobů, jak se se situací vypořádat.

Nová klíčová slova díky nástrojům:

1. Zkonzultuj to s Keyword Plannerem: V novém KW planneru je možné vyfiltrovat pouze klíčová slova, která ještě nemáme v kampaních. Je to jasná první volba, kde začít.

2. Podívej se do záložky s příležitostmi: Občas je možné v této záložce objevit něco zajímavého. Většinou mám ale problém s tím, že mi to nabízí vložení slova do špatné skupiny a dělá mi to trochu neplechu. Proto raději volím ten KW planner.

3. Webmaster tools and Google Analytics: Stáhnu si seznam klíčových slov z Adwords a v Excelu jej srovnám s klíčovými slovy, na které návštěvníci přichází z organického vyhledávání.

4. Špehuj konkurenci: Spoustu se toho dozvíte z nástroje SEMrush (nefunguje pro CZ, podobné nástroje: Ispionage, Keyword Spy). Najdete tam klíčová slova, na která konkurenti inzerují, a také jejich reklamní texty.

5. Mrkni se do search term reportu: vyfiltruji si vyhledávané výrazy, které mají objem, ale nejsou přidané v kampani.

Search terms report 1

6. Ubersuggest a Scrapebox: přehled a inspirace, co všechno lidé vyhledávají. Popis jak nástroje použít najdete v tomto článku na backlinko.com.

Inspirace pro nová klíčová slova z jiných zdrojů:

7. Prozkoumej další kampaně v jiných jazycích: inzerujeme na různých trzích v různých jazycích, každý máme originální nápady, proto jednou za čas stojí za to inspirovat se ve vedlejším rybníčku.

8. Srovnej klíčová slova z dalších systémů (Sklik, Bing, Yandex…): jednou za čas si stáhnu do Excelu klíčová slova z Adwords a Skliku a porovnám je.

9. Přidej sestavu s volnou shodou: inspirací může být i sestava ( nebo rovnou oddělit do zvláštní kampaně podle rad Ondry Slámy z Inborn) s volnou shodou. Do negativních slov pak dávám všechny ostatní slova kampaně, aby se mi sestavy (kampaně) nepřekrývaly.

2014_07_05_08_21_45_Webnode_INBORN_v1_3

10. Přidej klíčová slova s překlepy: to se hodí především, pokud jsou vypnuté „close variants“, já přidávám překlepy v případě, že si je chci pohlídat (třeba „webnode“ a „webnote“ – má mnohem horší výkon, protože je to jiná služba)

11. Přidej skupinu v jiném jazyce: do španělské kampaně jsme na příklad přidali sestavy s klíčovými slovy (ne ve volné shodě!) a reklamami v katalánštině, angličtině a francouzštině.

Struktura kampaně je alfa a omega:

12. Projdi si negativní klíčová slova: člověk do kampaní v nejlepší víře postupně přidává a přidává vylučující klíčová slova. To v konečném důsledku může znamenat, že zbytečně přicházíme o zajímavá zobrazení, která by mohla přinést návštěvníky a možná i zákazníky.

13. Projdi si i negativní klíčová slova na úrovni kampaně: ještě zrádnější jsou negativní klíčová slova na úrovni kampaně. Často objevím, že pro některou sestavu by toto slovo mohlo dávat smysl.

Tip: pro snazší práci s negativními klíčovými slovy a jejich shodami zopakujte si jejich fungování v tomto článku

14. Zanalyzuj omezení napříč sestavami: máme sestavu „vytvořit web“ a „vytvořit web zdarma“. V první sestavě jste samozřejmě přidali do negativních slov „zdarma“. Kde může nastat to omezení? Například ve chvíli, kdy v první sestavě máte „vytvoř webovou stránku“, ale v druhé sestavě vám chybí slovo „vytvoř webovou stránku zdarma“. Tento příklad je zrovna celkem jednoduše odhalitelný. Ale u rozsáhlých kampaní se může stát, že se negativními slovy budete zbytečně omezovat.

15. Inspiruj se ze vzorců (synonyma): to je můj oblíbený způsob rozšíření kampaně. Zase si za příklad vezmu skupinu „vytvořit web“, kde mám většinou sloveso a podstatné jméno vyjadřující web. Možnosti jsou tedy obrovské:

vytvořit web
udělat webová stránka
otevřít www stránka
vyrobit webovka
tvořit website
založit internetová stránka

16. Zkontroluj nastavení kampaně:

  • mám přidány všechny jazyky;
  • je zapnuté „accelerated delivery“;
  • a reklamy se zobrazují i na „close variants“

Objevení potenciálu:

17. Zkotroluj IS: nejhorší asi je, pokud mám nízký IS kvůli rozpočtu. To by jeden plakal. Pokud je to kvůli ad ranku, tak potom zkontroluju QS (CTR) a nastavení rozšíření reklamy. Jestli je to ok, tak nezbývá než zvážit zvýšení bidů.

18. Top vs.others: při použití tohoto segmentu vidím, ve kterých sestavách mám největší podíl zobrazení na „others“, tam pak zvažuji zvýšení bidu

19. Regiony s různým výkonem: chci objevit místa, kde mám dobrý CTR a CVR, ale nejsem na dobrých pozicích a tam bych to podpořila zvýšením bidu.

20. Remkt ve vyhledavání: tam jsme také objevili potenciál, protože lidé, kteří už náš web navštívili se pak při dalším vyhledávání chovají jinak a my je jinak oslovujeme a jinak na ně bidujeme.

Vyždímání maxima:

21. Zvýšit CTR: nesmím opomenout, že si také přeji získat maximum z impresí, které aktuálně máme. Proto pracuji na vymazlených reklamách, vytununěných rozšíření reklamy a bidujeme pro dosažení lepších pozic.

22. Zvýšit konverzní poměr: z veškerého získaného trafiku chci také vyždímat co nejvíc. Snažíme se mít lepší LPs a vysokou korelaci mezi reklamou a LP

Jiný typ kampaně:

23. Speciální kampaň pro mobilní zařízení: nebo alespoň zapnutí zobrazování na mobilech u stávajících kampaní (pak si vytvořte reklamy pouze pro mobilní zařízení, které budou brát v úvahu rozdíly v chování a cílovce)

24. Jiná země? Další možnost je rozšířit kampaň na jiné území. Například když jsme inzerovali jen v Německu, tak se nabízelo spustit kampaň i pro Rakousko, Švýcarsko a Lucembursko (případně i Nizozemí).

24. Úplně jiný typ kampaně: uf, výběr je veliký – GDN, remarketing , DSA, Shopping kampaň, RLSA, YouTube video ads, Similar Audiences, DCO, GSP, +Post Ad

To bude asi všechno. Přidali byste něco?

2 Komentáře

  1. Jirka

    10.7.2014 at 21:43

    tím „nejhorší asi je, pokud mám nízký IS kvůli rozpočtu“ doufám myslíte, že je to nejhorší co PPC-čkař může udělat – buď má přidat na rozpočtu, nebo ubrat na CPC. Nízký IS kvůli rozpočtu je podle mě vždycky chyba, pokud teda nemáte od nadřízených nějaké zvrácené požadavky na přesné čerpání rozpočtu i v průběhu měsíce.

    Reply

    • Markéta

      Markéta

      12.7.2014 at 5:19

      Přesně tak! :)

      Reply

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!