Optimalizace a tipy
Jak nás Větrovka naučila psát reklamy

Jak nás Větrovka naučila psát reklamy

Minulý rok k nám zavítala Větrovka, která pro náš tým připravila workshop na téma: Pokročilé tipy pro optimalizaci kampaní. Probrala s námi vše od segmentů, filtrů, štítků až po vyhodnocování experimentů. Jedním z dílčích témat byla optimalizace reklamních textů, které mi nakonec utkvělo nejvíce v paměti. Asi proto, že si pro nás připravila zábavnou hru.

Jak si s námi Peťa pohrála? Rozdělila nás do 4 skupin a každá z nich se měla zaměřit na jiný aspekt reklamy a možnosti, jak upoutat pozornost mezi tolika dalšími inzerenty.

1) Zaujmout čísly

Jde o to, že pokud se objeví v reklamě nějaké číslo, velmi často vzbudí pozornost uživatele. Podívejte se, co všechno skupina vymyslela:

  • Create a website in 3 steps/5 minutes
  • +100 templates
  • 8 million users/6 years in the market/ available in +200 countries/20 languages
  • 0$ or from 3$/month
  • 30 days trial
  • Choose the n.1 website builder
  • All in 1

2) Popsat velmi konkrétně produkt

Peťa nám radila, abychom nezůstali u všeobecných výkřiků jako: jednoduše a rychle. Aby reklama přesvědčila, měli bychom konkrétně popsat výhody. V našem oboru všichni končíme u „fast and easy“, takže vymyslet něco víc, bylo o poznání těžší:

  • Modern responsive templates
  • 1GB Free storage
  • Ads free
  • Domain included
  • Excelent customer care
  • Intuitive editing

3) Call-to-action

Tady není moc co vysvětlovat. Nicméně bych chtěla dodat, že na výzvu k akci se velmi často v reklamách zapomíná, ppcčkaři občas totiž dávají přednost vložení klíčového slova, než pořádné CTA. Náš tým vymyslel:

  • Make a free Website! (a další variace)
  • Share your thoughts and images!
  • Try award winning builder!
  • Sign up now!
  • Try now !
  • Create it now!

4) Použít specialní znaky (%&*<…)

Speciální znaky mají podobný účinek na pozornost uživatelů jako čísla. Rozdělují text reklamy a přitahují pozornost. Tady jsme byli také hodně kreativní:

  • fast&easy
  • 100% ready / free / yours / awesome
  • 0$
  • Webnode ®
  • web / blog / shop
  • Webnode = best solution

Další rady, které jsme si od Větrovky odnesli:

Klíčová slova v reklamním textu - zahrnutí klíčových slov je jasná věc, zmiňuji to tu snad jen úplně pro jistotu :)

Šmírovat konkurenci a prozkoumat, jak vypadají výsledky (koukáme na to vždy v Ad preview)

Doména se taky počítá - teď nedávno jsem viděla dobrou viditelnou url: www.domain.com/☆☆☆, my tam většinou dáváme klíčové slovo: www.webnode.cz/blog-zdarma

Prodloužení titulku - doporučovala, abychom to měli jako best practices (nezapomínat na tečku za prvním řádkem!)

Specialní nabídky - V reklamě se pěkné vyjímají speciální akce, které právě firma nabízí. Z obyčejné reklamy se pak stává neodolatelná. (např.: nad 500 poštovné zdarma, dítě se slevou, tento týden sleva 20%, posledních 30 volných míst)

Workshop se určitě povedl a do teď na něj vzpomínáme. Peťa nabízí pravidelně školení a pokud chcete pomoct s kampaněmi, tak také konzultuje. Doporučuju! :)

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>