Optimalizace a tipy
Jen 10% ppc správců optimalizuje kampaně konzistentně

Jen 10% ppc správců optimalizuje kampaně konzistentně

Teď jsme v týmu řešili, kolik času je ideální strávit nad optimalizací kampaně. Je to otázka, na kterou není vůbec jednoduchá odpověď. V současné době na některých kampaních pálíme příliš času, ale snad ještě horší je, že některé jsme nechali napospas svému osudu. Problém s kampaněmi je totiž ten, že „ta optimalizace“ vždycky počká. Pokud máte mnoho dalších aktivit, které řešíte, přistihnete se, že máte jiné hořáky, které nepočkají. Ale kampaň přece už nějak běží…

Je vám tento scénář povědomý? Minulý rok ve Wordstream dělali průzkum, jak se ppc správci starají o své kampaně. Výsledky jsou téměř šokující :) Podívejte se, jaká je závislost mezi měsíčními investicemi a aktivitou:

advertiser-monthly-spend

Obrázek: Searchengineland.com

„Přibližně 20% vlastníků ppc účtů neudělá v průběhu měsíce naprosto žádnou změnu ve svých kampaních.“

Jestli je předcházející tvrzení pravdivé, tak se s celkem malým úsilím můžete dostat jednoduše před konkurenci. Proč?

To, že na svoje kampaně prdíte, vede k tomu, že nebudou příliš vysoké kvality. Pravděpodobně netestujete tolik reklamních textů, takže vaše konkurence skóruje u uživatelů více. Neoptimalizujete klíčová slova, proto se vaše reklamy zobrazují na nerelevantní výrazy. Nebo naopak nevyužíváte potenciálu, který trh nabízí. Nejhorší scénář je, že se v kampani něco podělá a vy si toho ani nevšimnete (true story: měsíc jsme si nevšimli, že se nám v Skliku neměří konverze!!).

Jak velké rozdíly mohou být mezi těmi, kdo to „dělají poctivě“ a těmi ostatními? Jaká je odměna za ty dvě hodiny týdně navíc? Na následujícím obrázku jsou srovnány výsledky kampaní Webnode s benchmarkem v dané zemi. V průměru platíme za tento set klíčových slov jen 25% z ceny, kterou platí naše konkurence, a naše CTR je i přes horší pozici vyšší (tento benchmark neobsahuje brandová kws).

2014_02_21_23_10_36_Webnode_benchmarks_Web_2_.pdf_Adobe_Reader

Toto samozřejmě neplatí pro všechny naše kampaně. Proto si lámeme hlavu na tím, které aktivity by měly být pro nás opravdové „must“, abychom těchto výsledků dosahovali všude. A co vy: bez čeho si nedokážete představit váš ppc týden?

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>