Akce
Legendární PPC barbecue 2.0 @webnode

Legendární PPC barbecue 2.0 @webnode

Včera jsme posunuli standard brněnské Webnode PPC barbecue na další level. Díky 4 krátkým přednáškám a výživné diskuzi se i při konzumaci hamburgerů a piva živě diskutovalo téměř výhradně o PPC až do půlnoci. Poctili nás svoji přítomností Honza Zdarsa z Googlu, Ondra Sláma z Inborn, Petr Halík z Proficio a v neposlední řadě velké díky patří i Verči Miňovské z CDN77.

Všichni čtyři řečníci se shodli, že základem dobrého bidování je struktura a cílení kampaně. Už se ale rozcházeli v názorech na ideální strukturu kampaně (pro mě jednoznačně nejzajímavější moment večera). Co navrhují?

  • Honza: doporučuje rozdělení skupin podle shod a potom bidovat na úrovni skupiny, protože při zvýšení bidů na skupinu s broad match se může stát, že se bude reklama zobrazovat na méně relevantní, navíc si pohlídáte IS (impression share) pro různé shody a bidování je přehlednější
  • Ondra: jde ještě dál a prosazuje rozdělení kampaní podle shod, argumentuje možností kontrolovat rozpočet na jednotlivé kampaně a nastavení (akcelerované zobrazení, atd.)
  • Petr: říká, že by se hlavně jednotlivé skupiny neměly překrývat, aby člověk věděl, na co vlastně biduje (doporučuju všem, kteří nečetli: článek o použití search term reportu)

Kdybych stíhala tweetovat, tak by to byl určitě poznatek z tohoto slidu:

2014_07_03_19_20_59_webnode_bidding

Matěj Slavík z Parfums ještě na svém blogu zmiňuje další zajímavost, kterou sdílel Honza, a to že se vyplatí mít všechny rozšíření aktivní, protože to zvyšuje ad rank.

Co se týká targetingu, tak tam se zmínili také zajímavé tipy:

  • hlídat CPC a CPA v nejdůležitějších lokalitách
  • v CDN77 šli v cílení hodně hluboko a znají své zákazníky: podle domografických znaků (jejich zákazníci jsou muži) nebo podle technologií (ne lidi používající IE)
  • no a v neposlední řadě hlídat search terms
  • používat remkt ve vyhledávání (to sice nepadlo, ale ve slidech to najdete :)) – bidovat na vracející se zákazníky vs nové různě

Připomněli jsme si, že conversion optimizer má nejvíc dat a proto mu jde optimalizace nejlíp ve srovnání s řešeními třetích stran. Potřebuje ale data, prý alespoň 50 konverzí měsíčně, aby se mohl správně rozhodovat.

Vypadalo to, že spousta lidí neznala sloupeček, který předvídá přírůstek prokliků při zvýšeném bidu. Musím říct, že nám to fungovalo jedině pokud bylo hodně dat. Pokud není dost kliků, tak se třeba dozvíte, že při zvýšení bidu o 50% se vám prokliky sníží o 10% (to je trochu wtf moment).

Nakonec nemůžu opomenout zážitek Jirky Chomáta:

10492452_10154322910235725_5025460420415071075_n

Ještě zpracováváme video pro všechny, kteří nemohli přijít nebo přišli pozdě. Zítra ho s největší pravděpodobností nasdílím.

Ještě jednou tedy díky speakerům za super prezentace a všem, že přišli. V září se na vás budu těšit na další PPC BBQ a tentokrát na téma optimalizace LPs!

984138_10152707646152224_7531858476146687853_n

A tady jsou prezentace:

5 Komentáře

  1. Honza Hromek

    6.7.2014 at 18:48

    Ahoj, děkuji za rekapitulaci a PDFka. Ale už pár dni si lámu hlavu, co je zkratka LS – „navíc si pohlídáte IS pro různé shody a je to jednodušší“ :).

    Děkuji za pomoc.

    Reply

    • Markéta

      Markéta

      7.7.2014 at 6:13

      Honzo, je to IS – impression share.

      Reply

  2. Vlasi

    4.7.2014 at 13:06

    Ahoj, díky za skvělý článek a za ještě lepší prezentace! Jen bych tě rád poprosil, kdyby jsi mohla opravit odkaz na prezentaci od Veroniky Minovské (CDN77). Děkuju a přeju krásný víkend :)

    Reply

    • Markéta

      Markéta

      4.7.2014 at 14:41

      Bezvadný! Díky za upozornění, už je opraveno :)

      Reply

  3. […] podobným způsobem a chtěli byste některá rozšíření vypnout, tak pozor – na PPC grilovačce se  Honza Zdarsa (z pražské pobočky Google) zmínil o jedné zajímavé věci: čím víc […]

    Reply

Leave a Reply to Vlasi Cancel reply

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>