Omezena vlastními zvyky, znalostmi a zkušenostmi

Na dovolené se mi stala příhoda, která mě donutila se zamyslet. Po asi 100 ujetých km jsem začala v aplikacích mapy.cz a Google maps hledat co nejbližší ubytování. Nic jsem nenašla, což jsem hned hlásila mé drahé polovičce. Ten mi na to odpověděl: „A co kdybysme šli do toho motorestu za rohem?“ #facepalm

Jo, pobavilo mě to :) Zvyk mě vedl k suboptimálnímu řešení. Ale stačilo zvednout hlavu od mobilu a vyřešila bych situaci mnohem lépe. A co když takovou slepotu zažívám každý den?

Co když mi v kampaních někde tečou peníze a já o tom nevím, protože se zrovna tam nekoukám?
Co když by kampaň vydělávala mnohem víc, kdyby se přidala další klíčová slova/jiné cílení GDN?
Co když alokujeme suboptimálně rozpočet, protože prostě všechno nikdy nedoměříme?
Co když se vlastně na ten digitální marketing koukáme úplně špatně a příliš přes Google optiku/přes PPC optiku?

Co všechny tyto otázky spojuje? Že tuším, že mám někde svoji šedou zónu a nevím, jak je velká, ani co obsahuje. Dva chytří pánové k tomu dodávají:

„Výsledek našeho vnímání většinou závisí na naší předchozí zkušenosti.“ Leonardo da Vinci

„Žádný problém nemůže být vyřešen na stejné úrovni myšlení, která jej stvořila.“ Einstein

Kombinace těchto sdělení za mě velmi dobře popisuje, kde je zakopaný pes. Jednak vše co vnímáme prochází filtrem a dostává se k nám v pokroucené podobě, která je odvislá od toho, co už víme. Tam leží naše omezení. K tomu Albert přidává nepřekvapující tvrzení, že abychom vůbec mohli vyřešit nějaké naše problémy, tak se musíme posouvat v našem přemýšlení a tím bořit naše limity. Nicméně pozor: ne každá další zkušenost nás vede k tomu, abychom snižovali naše omezení. Někdy může mít efekt přesně opačný.

V dovolenkově rozverné náladě jsem dala dohromady 6 zaručených tipů, jak si úspěšně pěstovat svoji šedou zónu:

1) Choďte na konference a přednášky, kde mluví o tom, co už znáte, abyste si připomínali, že to víte nejlépe.

2) Bezmyšlenkovitě se řiďte návody a radami známých „autorit“ v oboru (hlavně přímo od Facebooku, Googlu a podobně).

3) Bavte se jen s lidmi z PPC, nikdo jiný tomu stejně nerozumí a rady z jiného úhlu pohledu než PPC jsou k ničemu.

4) Rozumně často si připomínejte, že máte odpověď na všechno díky vašim bohatým zkušenostem a znalostem z oboru.

5) Pracujte minimálně 60 hodin týdně, abyste měli dostatečný prostor se zahrabat v nepodstatných detailech.

6) Čtěte a sdílejte články, kde uvádí zaručené návody v 6 bodech jak na to.

2 Komentáře

  1. Lukáš Pítra

    12.10.2016 at 9:12

    Ty seš na sebe hrozně příšná :-)

    Máš samozřejmě pravdu. Akorát ten „správnej“ přístup neustálýho zkoumání a učení se novýho a získávání přesahů je neuvěřitelně nepraktickej a jeho tempo udrží jen pár vyvolených, typicky za cenu oběti něčeho jinýho. Zvykový reakce, heuristiky, mentální „pohodlíčko“ je evolučně prověřená cesta, jak se ze složitýho světa nezbláznit.

    Reply

  2. Karel Borovička

    11.10.2016 at 13:29

    Na tuším prvním copycampu říkal super kopík Richard Dobiáš: najdi si copysparinga. Prostě svoje druhý oči, externího kritika tvých super nápadů. A tento přístup se mi osvědčuje i v jiných oblastech.

    Reply

Leave a Reply to Karel Borovička Cancel reply

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>