Letošní Performance a Branding Summit je za námi a já se už se teď bojím, že si nezapamatuju všechny tipy, které v průběhu celého dne zazněly. Proto jsem si je poctivě zapisovala a rovnou sdílím.
1) Určitě vám pomáhá keyword insertion tak, jak si myslíte?
Dost často se stává, že klíčové slovo je delší než maximální povolený počet znaků, díky funkci LEN v excelu zjistíte, jak často se opravdu zobrazují různá klíčová slova a jak často původní text.
2) Jednoduchý dashboard pro úplný přehled o účtu
Do jedné tabulky Mišo zvládl poskládat všechny důležité metriky, které chci sledovat pro přehled výkonnosti účtu.
3) Jak najít potenciál v účtu, kde se vyplatí měnit nabídky
Přebidovaná klíčová slova = odhad kliknutí za týden (-50% nab.) / celkový počet kliknutí -> vyfiltrovat 0 – 10%
Ztracený příjem na sestavu = (počet kliků na sestavu /IS* ztracený IS) * (příjem / prokliky) -> vyneste do grafu a uvidíte, ve kterých sestavách přicházíte o nejvíc peněz
4) Testování flexibilních strategií pomocí nastavení časového rozvrhu
Ve dvou identických kampaních nastavte střídající se časový rozvrh. Nejdříve nechte běžet A/A test se stejnými budovacími strategiemi nebo stejným manuálním bidováním. Potom u jedné kampaně změňte způsob bidování a čekejte na výsledky.
5) Víte, co je anonymous.google?
Někteří publisheři si zvolili, že nechtějí, aby bylo vidět, o jaký web se jedná. Nikdy je nevylučujte všechny a podívejte se, jaký mají jednotlivé weby výkon v nabídce „Detaily“.
6) Scripts everywhere!
7) Kolik slov ve vašem účtu získalo alespoň jeden proklik?
Lukáš říká, že všechny extrémy jsou špatné. Pokud na 99% slov z vašeho účtu nikdy nikdo neklikl, je čas se zamyslet, co s tím?
8) Super způsob, jak zjistit, jak konkurence biduje pro mobilní zařízení
Větrovka ukázala, jak pomocí segmentů v Auction Insights můžete přijít na to, jestli vaši konkurenti považují mobilní reklamu za důležitou.
9) 3 tipy pro DSA optimalizaci
Určitě nejzajímavější tip v rámci optimalizace DSA byla optimalizace Meta titles. Krásná symbióza PPC a SEO
10) Oštítkujte si ve feedu produkty a optimalizujte podle nich:
Jindřich Fáborský
4.7.2015 at 20:21
U příkladu č. 1. by bylo dobré zmínit, že pokud jsou klíčová slova v sestavě např. „Lenovo P500″, „Lenovo 831″ atp. (resp. obsahují vždy jméno výrobce + nějaký typ) tak se do výsledného inzerátu klíčové slovo dynamicky nevloží v žádném případě bez ohledu na počet znaků. Je to charakteristika Google Adwords, který neumí vložit klíčové slovo obsahující ochranou známku. Pokud se to tedy v posledních týdnech nezměnilo, chová se to tímto způsobem a může to být docela nepříjemné překvapení Btw. u Skliku funguje bez problémů.
Ještě bych tě moc poprosil o zdroj na výpočet v příkladu č. 3. Buď na prezentaci z PBS nebo ideálně na originál z http://www.acquisio.com/ – nedaří se mi to dohledat, a rád bych to pochopil v širším kontextu.
Děkuji moc a díky za článek
Markéta
8.7.2015 at 6:19
Jindro, diky, dobra pripominka. Tady je zdroj na clanek: http://www.acquisio.com/blog/sem/impression-share-deep-dive-complete-series-january-2009
Performance & Branding Summit 2015 | Tomáš Bzirský - Blog
28.5.2015 at 22:20
[…] postřehy napsali: http://www.lukask.cz/co-me-zaujalo-na-pbs-2015/ http://markeeting.cz/10-tipu-ktere-si-chci-zapamatovat-z-pbs-2015/ http://blog.b2bgroup.cz/pbs15-spousta-informaci-novinek-opacko […]
Zuzana Kapitánová
28.5.2015 at 18:35
Markét, nějak se u bodu 3) nemůžu dopočítat ztracených kliků.
Počítala bych: Kliky/IS-Kliky popř. Kliky/IS*ztracený IS
Př.: Mám 100 kliků, ztracený IS = 20 %, tzn. IS = 80 %. Když spočítám Kliky/IS zjistím, kolik bych měla kliků při 100% IS (100/80% = 125). Když od toho odečtu realizované kliky, zjistím počet těch ztracených. V tomhle případě 125-100 = 25. Popř. 125 vynásobím ztraceným IS 20 %.
Pokud bych to počítala podle tvého vzorečku (počet kliků na sestavu * ztracený IS), vychází mi 100*20% = 20. Nebo bereš „počet kliků na sestavu“ jako potenciální počet kliků při 100% IS?
To víš, hned si všechno musím zkoušet…
Markéta
28.5.2015 at 20:01
máš úplnou pravdu, je to blbě! Díky moc za upozornění, to je tak, když to píšu ráno po náročném dni.
Co mě zaujalo na PBS 2015 | Lukáš Krejča
27.5.2015 at 18:47
[…] je, jak to viděla Gůglí Markétka. O mém hustoindexu budu psát už […]
Karel Borovička
27.5.2015 at 8:20
Díky Markéto, přidávám si rovnou do úkolovníků ke klientům. Já se ještě těším na ty bumper ads – 6 vteřinové video na mobily a přemýšlení o struktuře kampaní podle nákupního cyklu.