Akce
10 tipů, které si chci zapamatovat z PBS 2015

10 tipů, které si chci zapamatovat z PBS 2015

Letošní Performance a Branding Summit je za námi a já se už se teď bojím, že si nezapamatuju všechny tipy, které v průběhu celého dne zazněly. Proto jsem si je poctivě zapisovala a rovnou sdílím.

1) Určitě vám pomáhá keyword insertion tak, jak si myslíte?

Dost často se stává, že klíčové slovo je delší než maximální povolený počet znaků, díky funkci LEN v excelu zjistíte, jak často se opravdu zobrazují různá klíčová slova a jak často původní text.

PBS1

2) Jednoduchý dashboard pro úplný přehled o účtu

Do jedné tabulky Mišo zvládl poskládat všechny důležité metriky, které chci sledovat pro přehled výkonnosti účtu.

PBS2

3) Jak najít potenciál v účtu, kde se vyplatí měnit nabídky

Přebidovaná klíčová slova = odhad kliknutí za týden (-50% nab.) / celkový počet kliknutí -> vyfiltrovat 0 – 10%

Ztracený příjem na sestavu = (počet kliků na sestavu /IS* ztracený IS)  *  (příjem / prokliky) -> vyneste do grafu a uvidíte, ve kterých sestavách přicházíte o nejvíc peněz

PBS3

4) Testování flexibilních strategií pomocí nastavení časového rozvrhu

Ve dvou identických kampaních nastavte střídající se časový rozvrh. Nejdříve nechte běžet A/A test se stejnými budovacími strategiemi nebo stejným manuálním bidováním. Potom u jedné kampaně změňte způsob bidování a čekejte na výsledky.

PBS45) Víte, co je anonymous.google?

Někteří publisheři si zvolili, že nechtějí, aby bylo vidět, o jaký web se jedná. Nikdy je nevylučujte všechny a podívejte se, jaký mají jednotlivé weby výkon v nabídce „Detaily“.

PBS5

6) Scripts everywhere!

PBS11

7) Kolik slov ve vašem účtu získalo alespoň jeden proklik?

Lukáš říká, že všechny extrémy jsou špatné. Pokud na 99% slov z vašeho účtu nikdy nikdo neklikl, je čas se zamyslet, co s tím?

pbs7

8) Super způsob, jak zjistit, jak konkurence biduje pro mobilní zařízení

Větrovka ukázala, jak pomocí segmentů v Auction Insights můžete přijít na to, jestli vaši konkurenti považují mobilní reklamu za důležitou.

pbs89) 3 tipy pro DSA optimalizaci

Určitě nejzajímavější tip v rámci optimalizace DSA byla optimalizace Meta titles. Krásná symbióza PPC a SEO :)

pbs10

10) Oštítkujte si ve feedu produkty a optimalizujte podle nich:pbs9

 

7 Komentáře

  1. Jindřich Fáborský

    4.7.2015 at 20:21

    U příkladu č. 1. by bylo dobré zmínit, že pokud jsou klíčová slova v sestavě např. „Lenovo P500″, „Lenovo 831″ atp. (resp. obsahují vždy jméno výrobce + nějaký typ) tak se do výsledného inzerátu klíčové slovo dynamicky nevloží v žádném případě bez ohledu na počet znaků. Je to charakteristika Google Adwords, který neumí vložit klíčové slovo obsahující ochranou známku. Pokud se to tedy v posledních týdnech nezměnilo, chová se to tímto způsobem a může to být docela nepříjemné překvapení :) Btw. u Skliku funguje bez problémů.

    Ještě bych tě moc poprosil o zdroj na výpočet v příkladu č. 3. Buď na prezentaci z PBS nebo ideálně na originál z http://www.acquisio.com/ – nedaří se mi to dohledat, a rád bych to pochopil v širším kontextu.

    Děkuji moc a díky za článek :)

    Reply

  2. Zuzana Kapitánová

    28.5.2015 at 18:35

    Markét, nějak se u bodu 3) nemůžu dopočítat ztracených kliků.

    Počítala bych: Kliky/IS-Kliky popř. Kliky/IS*ztracený IS

    Př.: Mám 100 kliků, ztracený IS = 20 %, tzn. IS = 80 %. Když spočítám Kliky/IS zjistím, kolik bych měla kliků při 100% IS (100/80% = 125). Když od toho odečtu realizované kliky, zjistím počet těch ztracených. V tomhle případě 125-100 = 25. Popř. 125 vynásobím ztraceným IS 20 %.

    Pokud bych to počítala podle tvého vzorečku (počet kliků na sestavu * ztracený IS), vychází mi 100*20% = 20. Nebo bereš „počet kliků na sestavu“ jako potenciální počet kliků při 100% IS?

    To víš, hned si všechno musím zkoušet… :)

    Reply

    • Markéta

      Markéta

      28.5.2015 at 20:01

      máš úplnou pravdu, je to blbě! :) Díky moc za upozornění, to je tak, když to píšu ráno po náročném dni.

      Reply

  3. […] je, jak to viděla Gůglí Markétka. O mém hustoindexu budu psát už […]

    Reply

  4. Karel Borovička

    27.5.2015 at 8:20

    Díky Markéto, přidávám si rovnou do úkolovníků ke klientům. Já se ještě těším na ty bumper ads – 6 vteřinové video na mobily a přemýšlení o struktuře kampaní podle nákupního cyklu.

    Reply

Leave a Reply to Zuzana Kapitánová Cancel reply

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>