PPC grilování a automatizování @Webnode

Ve středu se nám podařilo sejít ve velmi hojném počtu a rozšířit si povědomí o možnostech automatizace. Hodně byly skloňovány skripty a podívali jsme se i pod pokličku nástrojům pro produktové kampaně.

Díky moc týmu ui42 a hlavně Pavlovi, také Tomovi z B2B group a samozřejmě Oleně za domácí Webnode. Jaké skripty nám doporučili používat?

Ve své prezentaci nám Ui42 ukázali, jak skriptem kontrolují reklamy ještě před nahrátím z  xml feedu, jestli náhodou neobsahují trademark. Díky tomu zamezují problémům jako suspendování účtu. Skript vygeneruje csv report, takže jednoduše můžete reklamy upravit a nahrát zpět.

Skvělý tip byl srovnávat prodejnost produktu napříč kanály. Hledají totiž ty produkty, které mají vysokou prodejnost jinde a přes PPC nefrčí. V Google spreadsheetu kombinují data z několika zdrojů, aby viděli všechny metriky, které potřebují. Sleduji všechny  významné zdroje jako přímou návštěvnost, organic, Facebook a newsletter.  ROI jde přímo z interních dat od klienta.

ppcbbq1

Tom ukázal všechny způsoby, jakými můžeme vytvořit produktové kampaně. Srovnal je od manuální tvorby až po úplně automatickou. Přímý feedback dal tvůrcům systému PPC Bee, kteří rovnou slíbili,  že právě pracují na zlepšení vypíchnoutých slabých stránek.  Prý ode dneška bude vse ok! :)

ppcbbq2

Olena radila, abychom díky skriptům ušetřili práci se získáváním dat a investovali svůj čas do analýzy. Když přemýšlíte nad tím co zautomatizovat, vybírejte aktivity, které děláte opakovaném, neautomatizujte rozhodnutí. K těm potřebujete často širší kontext než jen sadu pravidel.

Když používáte třeba Unicorn skript, tak se nenechte unést tím, kolik jednorožců máte v kampani. Získejte kontext benchmarkem jiných účtu nebo kampaněmi v jiných zemí, případně sledováním vývoje ukazatele.

Prezentace:

A nakonec ještě přidám jeden skript, který zmiňovala Olena ve své prezentaci. Je to první skript Báry Barešové z Webnode a funguje tak, že hledá a značkuje všechny skupiny s pouze jednou reklamou:

function main() {

if(!AdWordsApp.labels().withCondition("Name = 'Only 1 Ad'").get().hasNext()) AdWordsApp.createLabel("Only 1 Ad", "", "#ADFF2F");

minClicks = 0;

var adGroupIterator = AdWordsApp.adGroups().withCondition("Status = ENABLED").get();

while (adGroupIterator.hasNext()) {

var adGroup = adGroupIterator.next();

var adsIterator = adGroup.ads().withCondition("Status = ENABLED").withCondition("Clicks >= " + minClicks).forDateRange("ALL_TIME").get();

var adCount = adsIterator.totalNumEntities();

Logger.log(adGroup.getName() + ' - ' + adGroup.isEnabled() + " " + adGroup.isPaused() + ' - ' + adCount);

 

if(adCount < 2) adGroup.applyLabel('Only 1 Ad'); else adGroup.removeLabel('Only 1 Ad');

}


Logger.log('---------------');

Logger.log('Groups labeled!');

}

One Comment

  1. Honza

    17.2.2015 at 13:49

    Ahoj Markétko,

    ještě jednou ti děkuju za akci a posílám malé shrnutí s několika vysvětleními z pohledu PPC Bee:
    http://www.datanaruby.cz/vylet-na-ppc-grilovani-a-automatizovani/

    Honza

    Reply

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>