Existuje pouze jediný důvod, proč jsou ppc kampaně nefektivní

Na internetu je možné najít nepřeberné množství článků a tipů jak optimalizovat kampaň. Dozvíte se o automatických pravidlech, site lincích a reportech, které konstantně zjednodušují správcům život. Já jsem však přesvědčena, ze existuje pouze jediná cesta, jak skokově zefektivnit kampaně. Nastavte si sledováni konverzi!

A je to venku, sledováni konverzi je nejdulezitejsi nástroj, ktery vam otevře dveře k optimalizaci kampani. Dokonce bych si dovolila říct, ze člověk, který tráví cas nad kampani bez konverzi, hloupé ztrácí CAS a rozhodne by svoji činnost neměl oznacovat za optimalizaci.

Proč se nedá kloudně vyhodnotit kampaň bez nastavených konverzí?

1) Vysoké CTR neznamená efektivní reklamu nebo dobré fungující klíčové slovo

V systému čísla vypadají paradne, ale když se podíváme pod pokličkou businessu, tak ten trpí a majitel pomalu zvažuje PPC zrušit. Proč? S nwejvetsi pravdepodobnosti mate uuzasne sladěné reklamy a klíčová slova. Lide na Vase reklamy s radosti kliknou, zklamaní přijde ve chvíli kdy se jim načte vstupní sztranka. Kde je to, co slibovala reklama?
Rozchází se ocakani člověka, který zadal vyhledavaci dotaz, s realitou v vstupní stránky.

2) Jak člověk může testovat LP?

To se rovnou dostavam k dalšímu bodu – bez konverzniho poměru jen těžko mohu optimalizovat vstupní stránky. V tomto případe mi muže byt jistou alternativou bounce rate, který ale není vselekem.

3) sledování jejich chování v GA – conversion atribution

Pokud nemáte nastaveno sledovani konverzi, ochuzujete se také o spoustu zábavy v google analytics. V sekci Konverze nakjdete přehled ??, který vam pomuze porozumět vašim internetovým zákazníkům a jejich cestě k nákupu u vas. (obrázek z ga recycling jak lidi chodí na stránky před tím než nakoupí)

Bohužel ne vzdy’ke uplnee jasne , co by se melo na stránkách považovat za konverzi (to bohužel zavani tím, ze majitel stránek neví, proč web ma, nebo jak jeho business funguje). U eshopu není co řešit, konverze rovna se nákup. A ted ty speciální případy:
1) web živící se reklamou – kliknutí na banner nebo affiliate link

2) zpravodajství/blog – odebírání newsletteru, RSS, nebo přečtení více článku

3) online služba – registrace

4) podnikatele – odesláni kontaktního formuláře s poptavkoiu, vyplneni rezervacniho formulare, při návštěvě z mobilu to muže byt zavolani

Konverze lze nastavit opravdu všude. Zkuste v komentářích ivest dopad webu, kde je to ne,pozne!. To je výzva!:-)

One Comment

  1. Lukáš

    4.1.2019 at 13:07

    jen bacha na to, že jsou to neunikátní konverze a započítat se mohou i vícekrát, pokud jsou v jiné session (pokud se nepoužije ecommerce). Takže další problém v optimalizaci :)

    Reply

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!