Zápisky z četby: Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram

Rychlé shrnutí knihy: zajímavý formát, kniha je složená z tipů od lidí, kteří na Instagramu už uspěli. Problém je, že tyto tipy nejdou do hloubky a opakují se. Na mě to bylo málo koncepční.

Mnoho z citovaných influencerů zmiňovalo důležitost komentářů a interakce se svojí komunitou. Dokonce psali, že je považují za své přátele. To je něco, co firmy nedělají. Vlastně nevím, jestli by to vyznívalo autenticky. Pozoruji, že když se chce firma přiblížit zákazníkům, komunikuje přímo někdo z firmy (třeba CEO). Znáte nějakou firmu, která to dělá?

Zmiňovali také autentičnost a konzistentnost (ale to platí pro komunikaci značky napříč kanály).

Nejhodnotnější pro mě byla dvoustrana o kompozici (nikdy jsem o tom dřív nic nečetla). Tipy (zkrácená citace):

  1. Linie: hledejte na scéně linie, které pomůžou diváka dostat do snímku.
  2. Vyplňte popředí: další dobrý způsob, jak dostat diváka do fotografie, je zaujmout ho hned na začátku zaplněným popředím.
  3. Pravidlo třetin: někdy se nevyplatí umístit hlavní objekt do středu snímku, zkuste ho posunout do třetiny.
  4. Jednoduchost: ujistěte se, že kolem hlavního objektu je prostor.
  5. Rámování: dodejte hlavnímu objektu na důležitosti tím, že kolem něj vytvoříte přirozený rám.
  6. Horizontální a vertikální linie: ujistěte se, že jsou opravdu svislé nebo vodorovné.
  7. Symetrie: pomůže vytvořit mnohem grafičtější kompozice.
  8. Negativní prostor: je prázdný prostor na snímku.
  9. Zajímavé pohledy: zkuste změnit úhel pohledu.

Myslím, že bych si o kompozicích fotografie měla zjistit výrazně víc :)

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!