Minulý rok k nám zavítala Větrovka, která pro náš tým připravila workshop na téma: Pokročilé tipy pro optimalizaci kampaní. Probrala s námi vše od segmentů, filtrů, štítků až po vyhodnocování experimentů. Jedním z dílčích témat byla optimalizace reklamních textů, které mi nakonec utkvělo nejvíce v paměti. Asi proto, že si pro nás připravila zábavnou hru.
Jak si s námi Peťa pohrála? Rozdělila nás do 4 skupin a každá z nich se měla zaměřit na jiný aspekt reklamy a možnosti, jak upoutat pozornost mezi tolika dalšími inzerenty.
1) Zaujmout čísly
Jde o to, že pokud se objeví v reklamě nějaké číslo, velmi často vzbudí pozornost uživatele. Podívejte se, co všechno skupina vymyslela:
- Create a website in 3 steps/5 minutes
- +100 templates
- 8 million users/6 years in the market/ available in +200 countries/20 languages
- 0$ or from 3$/month
- 30 days trial
- Choose the n.1 website builder
- All in 1
2) Popsat velmi konkrétně produkt
Peťa nám radila, abychom nezůstali u všeobecných výkřiků jako: jednoduše a rychle. Aby reklama přesvědčila, měli bychom konkrétně popsat výhody. V našem oboru všichni končíme u „fast and easy“, takže vymyslet něco víc, bylo o poznání těžší:
- Modern responsive templates
- 1GB Free storage
- Ads free
- Domain included
- Excelent customer care
- Intuitive editing
3) Call-to-action
Tady není moc co vysvětlovat. Nicméně bych chtěla dodat, že na výzvu k akci se velmi často v reklamách zapomíná, ppcčkaři občas totiž dávají přednost vložení klíčového slova, než pořádné CTA. Náš tým vymyslel:
- Make a free Website! (a další variace)
- Share your thoughts and images!
- Try award winning builder!
- Sign up now!
- Try now !
- Create it now!
4) Použít specialní znaky (%&*<…)
Speciální znaky mají podobný účinek na pozornost uživatelů jako čísla. Rozdělují text reklamy a přitahují pozornost. Tady jsme byli také hodně kreativní:
- fast&easy
- 100% ready / free / yours / awesome
- 0$
- Webnode ®
- web / blog / shop
- Webnode = best solution
Další rady, které jsme si od Větrovky odnesli:
Klíčová slova v reklamním textu - zahrnutí klíčových slov je jasná věc, zmiňuji to tu snad jen úplně pro jistotu
Šmírovat konkurenci a prozkoumat, jak vypadají výsledky (koukáme na to vždy v Ad preview)
Doména se taky počítá - teď nedávno jsem viděla dobrou viditelnou url: www.domain.com/☆☆☆, my tam většinou dáváme klíčové slovo: www.webnode.cz/blog-zdarma
Prodloužení titulku - doporučovala, abychom to měli jako best practices (nezapomínat na tečku za prvním řádkem!)
Specialní nabídky - V reklamě se pěkné vyjímají speciální akce, které právě firma nabízí. Z obyčejné reklamy se pak stává neodolatelná. (např.: nad 500 poštovné zdarma, dítě se slevou, tento týden sleva 20%, posledních 30 volných míst)
Workshop se určitě povedl a do teď na něj vzpomínáme. Peťa nabízí pravidelně školení a pokud chcete pomoct s kampaněmi, tak také konzultuje. Doporučuju!
Komentovat