Otázka ohledně optimální výše CTR u nás v týmu padá hodně často. Pořád nám přibývají noví kolegové, které musíme ppcčka naučit. Proto ji slýchám častěji, než bych si přála. Vždycky jsem odpovídala stejně: žádné CTR není dobré nebo špatné, musíš to srovnat v kontextu dalších hodnot a celého účtu. Žádný velký objev, že? tak pozor … wait for it!
Boryana (náš největší ppc king) mi přeposlala webinář od Wordstreamu a ten mi ukázal, jak se na to koukat ještě z jiného úhlu.
Slidy: http://www.slideshare.net/WordStream/totally-insane-techniques-guaranteed-to-3x-your-ctr-webinar
Co v tomto webináři Wordstream odhalil? Tato společnost spravuje obrovské množství účtů, kampaní a dat. Přes jejich systém proteče obrovské množství peněz. Proto si mohou dovolit dělat parádní analýzy. Vzali průměrná CTR na úrovni účtu a vynesli je do grafu (vyřadili účty s malými útratami). Dokázali tak identifikovat, jaké je průměrné CTR napříč účty na různých průměrných pozicích. A co víc, do grafu také vynesli křivku 2x většího CTR než očekáváného a CTR jednorožců (3x větší než průměrné).
Posuďte sami:
V tomto webináři také najdete nějaké rady, jak se stát jednorožcem (které již nejsou tak převratné :)).
Slidy: http://www.slideshare.net/WordStream/totally-insane-techniques-guaranteed-to-3x-your-ctr-webinar
Nyní tato data používáme jako benchmark pro naše kampaně. Velmi nám to ulehčuje práci především s nováčky. A jak si vedou naše kampaně? 80% z nich jsou jednorožci! Co ty tvoje?
Ondra Sláma
19.8.2014 at 10:49
Markéto, dobrá inspirace, ale přivádí mne na otázku rozdílných zaměření inzerentů, segmentů a hlavně cílů. Řešíte někdy ve Webnode potřebu skokových nárůstů rozpočtů? Objemu KPIs („…v příštím kvartálu potřebujeme +25% konverzí“)? Jste permanentně nuceni lovit v hlubších vodách? Jen, abych si ten lov jednorožců dal do kontextu
Markéta
20.8.2014 at 12:35
Ondro, ano, řešíme. Není to „lov“, beru to jako benchmark. Ono totiž i když máme cíl rozšířit kampaň, tak toto může být ukazatel, že jsme nešli úplně do relevantních KWs. A pak to používám já pro top level zjišťování kvality nastavení účtů.