Co stálo v lednu za přečtení a co důležitého se událo?
Na Koozai zveřejnili 100 volně dostupných skriptů. Velmi sexy téma, které kazí snad jen fakt, že víc jak 90% z nich už všichni známe. Nicméně jsem si tam přesto našla 3 skriptíky, které mi minimálně slouží jako inspirace:
- Performance Signals Report by AdWords Scripts
- Google AdWords Quality Score Performance Analyzer by Derek Martin from Ask.com
- AdWords Scripts Taking Advantage of Google Prediction API by Russell Savage from FreeAdWordsScripts.com
Tyto dva články volně navazují na supr přednášku Vládi Švehly z ppc campu o tom, že všichni PPCčkaři kradou:
- Your attribution model is broken – ukazuje, že možná nad konverzemi přemýšlíme úplně blbě. Poprvé jsem slyšela o „placebo ads“ Jeden příklad za všechny (opravdu měníme chování lidí, nebo by stejně nakoupili?):
PPC hero pěkně krok po kroku vysvětluje, jak vyhodnocovat rozšíření reklamy. Doufám, že to pro vás není žádná novinka a všichni to už dávno děláte. Vycházejí samozřejmě ze známého faktu, že čím víc zobrazení, tím lepší rozšíření. Všechna data stáhnou do excelu a srovnají počet zobrazení na top pozicích.
Další zajímavý článek vydal Certified knowledge, kde ukázali rozdíly výkonu jednotných a množných čísel u klíčových slov. Nicméně nejzásadnější mi přišla věta: „It’s not about match types – it is about return on time and return on management dollars.“
Ještě jeden článek z PPC hero mě zaujal, a to úvod do DoubleClick Manageru. Protože jsem v něm nikdy nepracovala, tak nedokážu posoudit kvalitu článku, ale ukládám si ho tu, až ho budu potřebovat.
Překvapilo mě, že na Twitteru se dá cílit podle toho, o jaký TV program jsem projevila zájem (předpokládám, že zase US only):
- Continuous targeting – deliver Promoted Tweets to users engaged with specific TV programs at any point your campaign is live. This is the default selection in the product interface.
- New airing windows only – deliver Promoted Tweets to users engaged with specific TV programs around new show airings only. This is best used in coordination with serial TV programming, where brands consistently run TV ads.
Novinky přímo ze systémů
Adwords
- Shopping ads se zobrazují i když člověk hledá na mobilu obrázky (zatím asi testují v US) a jak vypadají první výsledky? Pokles v konverzním poměru.
- Vyšla verze Adwords aplikace pro iOS
- Všem asi největší radost udělala možnost počítaných metrik jako custom sloupeček
A to nejdůležitější nakonec: založili jsme ještě s Peťou Burešem firmu a od pondělí začínáme dokonce i ve vlastních kancelářích! Prostě uLab rocks!
Komentovat