Optimalizace a tipy
Škatulkování povoleno. Co všechno se štítky zvládnete?

Škatulkování povoleno. Co všechno se štítky zvládnete?

Na mém todo listu už nějakou dobu úspěšně přehlížím úkol „napsat článek do interní knowledge base o štítcích“. Dnes zabiju dvě mouchy jednou ranou a zopakuji si s vámi jak úspěšně škatulkovat. Na své si přijdou nejen začátečníci, protože na konci článku najdete hromadu inspirace jak je použít.

Štítky je možné přidávat k účtům, kampaním, sestavám, klíčovým slovům a reklamám. Pokud jste je nikdy nepoužívali, vřele doporučuji si přečíst krásně napsaný návod přímo od Googlu. Nejdříve se podívejme, jak se dá se štítky pracovat:

1) Filtry: díky štítkům můžete vyfiltrovat v Adwords pouze informace, na které se potřebujete podívat.

2014_05_18_09_03_31_Campaign_Management

2) Dimenze: v záložce dimenze můžete zobrazit data segmentovaná podle štítků na všech úrovních – reklamy, KWs, sestavy i kampaně.

2014_05_18_15_23_11_Campaign_Management

3) Automatická pravidla: můžete nastavit spuštění pravidla pouze na oštítkované elementy.

2014_05_18_09_05_03_Campaign_Management

4) Reportování: v Excelu se štítky také mohou hodit.

5) Scripty také umí pracovat se štítky, dokáží skupiny označit štítky nebo naopak podle štítků vytáhnout data či udělat jiné akce, podobně jako automatická pravidla.

21 příkladů použití štítků ve Webnode i jinde

Štítky používáme z jednoho jediného důvodu: abychom v Adwords neměli bordel. Především nám pomáhají zorganizovat si každodenní práci v účtech a také nám usnadňují uspořádání informací a následnou analýzu dat.

Pořádek v tom, co se na účtu děje:

1) Nově přidaná klíčová slova: když přidáte klíčová slova do kampaně, po nějaké době budete chtít zkontrolovat, jak si vedou. Jednoduše si je podle štítku vyfiltrujete.

Tip: můžete nejdříve přidat klíčová slova do účtu do různých sestav a potom je rychle oštítkujete vyfiltrováním podle štítku „existující“, kterým jste předtím označili všechna ostatní slova .

2) Navýšené/snížené bidy: pro pořádek v optimalizaci je vhodné si oštítkovat skupinu nebo slovo pokaždé, když změníme bid či flexibilní strategii. Po nějaké době se k němu můžeme vrátit a vyhodnotit efekt zásahu.

3) Testování reklam napříč účtem: jestliže se trápíte s kampaní s omezeným počtem zobrazení, řešením pro rychlejší testování reklam může být jejich nasazení do všech relevantních skupin. Budete mít tedy ve všech skupinách dvě reklamy – původní a testovací.

4) Vyfiltrovat sestavy/klíčová slova, kde změny nedělat, protože ještě běží test: pokud ve stejném týdnu děláte více změn, můžete jednoduše zobrazit pouze sestavy, kde ještě neuběhlo dostatek času od předcházejících změn. Ve filtru vyloučíte štítky právě probíhajících testů.

2014_05_18_08_57_27_Campaign_Management

5) Časově omezená reklama nebo klíčové slovo: zbytečné starosti vyřeší štítek v kombinaci s automatickým pravidlem, který spustí a zastaví reklamu s časově omezenou akcí.

2014_05_18_09_01_37_Campaign_Management

6) Různé výzvy k akci/vstupní stránky v reklamách: máte několik skvělých nápadů, které chcete vyzkoušet v reklamách, můžete sledovat jejich výkon napříč sestavami a identifikovat absolutního vítěze.

7) Oštítkování podle data vzniku: pokud byste potřebovali zjistit, kdy byly vytvořeny sestavy, reklamy nebo přidána klíčová slova a nemáte čas manuálně procházet historii, můžete použít script od Russela Savage, který k nim přidá štítek s datem vzniku.

Screen Shot 2013-07-30 at 10.09.10 PM

8) Problémová KWs/skupiny: pro označení problémových míst, na které jste narazili při analýze a ke kterým se chcete vrátit nebo dlouhodobě sledovat jejich optimalizaci

9) Statistická významnost: tento skript vyhodnocuje testy reklam v sestavách, když objem dat dosáhne statistické významnosti, oštítkuje dané reklamy a upozorní vás emailem. Skript sleduje změny veškerých reklamních sestav a vždy ví, kde se co testuje.

Reportování a analýza dat jednodušeji:

10) TOP klíčová slova/sestavy: aplikujte Paretovo pravidlo 80 na 20 a označte si několik málo slov, které vám přináší velkou většinu trafiku. Používám je pro rychlou kontrolu kampaní. Pro tato slova/skupiny budete možná chtít také nastavit speciální pravidla (třeba aby se reklamy vždy zobrazovaly na top pozicích)

11) Podle ziskovosti klíčového slova: roztřiďte si a oznámkujte si klíčová slova podle toho, kolik vám vydělávají. Pro každou kategorii potom nastavíte pravidla pro bidy, případně i flexibilní bidovací strategie. Přesný popis klasifikace slov popisuje článek na SEJ.

12) Jiné high level náhledy: ve Webnode máme oddělené kampaně pro Web, Blog a Eshop, napříč nimi ale chceme sledovat výkon dalších tématicky podobných skupin, jako třeba „Tutorials – how to“, „Business“ a „Hobby“.

13) Velikosti bannerů: pomůže zodpovědět otázky jako: „která velikost banneru má nejlepší výkon?“, „Které bannery se nejvíce zobrazují?“…

14) Brandové výrazy: téměř vždy mají jiný výkon než zbytek kampaně, proto se vyplatí vyhodnocovat je zvlášť.

15) Správce kampaně: v jednom účtu kampaně spravují různí lidé, podle jazyka. Proto máme všechny kampaně rozdělené podle  správce, jednoduše pak vyfiltruje pouze své kampaně a s nimi pracuje.

16) Štítky v MCC: super pomocník na vyfiltrování top klientů, aktivních účtů, podle správce, atd.

17) Typy shody: označit si klíčová slova podle shody pomůže pro zobrazení vývoje výkonu jednotlivých shod.

18) Skóre kvality: na PPC Epiphany najdete script, který označí klíčová slova podle QS a pomáhá sledovat jeho vývoj v čase.

19) Monitorování sezónních produktů/zboží: toto jsem našla jako tip v jednom článku a osobně nevím, jestli se to reálně může eshopům hodit. Řekla bych totiž, že sezónní zboží stejně budou mít v oddělené kampani.

20) Různé fáze nákupního rozhodování: tento bod je asi hodně propojený s 11. Je velmi zajímavé sledovat, jak se uživatelé chovají podle toho, jak blízko/daleko jsou od nákupního rozhodnutí.

21) Dashboard účtu podle štítků: další parádní script, který je schopen vytáhnout data z účtu a zobrazit grafy vývoje metrik podle štítků, více info v článku od Optimyzr.

Tip na konec: je užitečné si rozmyslet barvy, které štítkům přiřadíte. Může vám to ještě lépe pomoci se v účtu orientovat.

Je mi jasné, že jsem ani zdaleka neobsáhla všechny možné způsoby, jak se dají štítky použít. Takže kdyby vás ještě něco napadlo, určitě připište do komentářů. Udělá mi to obrovskou radost :)

4 Komentáře

  1. Robert

    22.5.2014 at 11:22

    Bezva čtení na dlouhé zimní večery. Povedený sumář ke kterému bude záhodno se stále vracet. Díky moc!

    Reply

    • Markéta

      Markéta

      22.5.2014 at 12:28

      Díky Roberte. Už to máme i v naší interní wiki, jen s jinými příklady :)

      Reply

  2. Karel Pařízek

    19.5.2014 at 13:34

    Skvělá práce…díky moc! už jsem to zadal jako povinnou četbu. Otestujeme, doplmíme si znalosti a dáme vědět feedback. Peace to cookies!

    Reply

    • Markéta

      Markéta

      19.5.2014 at 13:41

      Díky! Na feedback od vás se těším :)

      Reply

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>