Únorový PPC digest

Musím tentokrát začít největší novinkou, která nám všem trochu zamotala hlavu. Radikální a dramatická změna v zobrazování reklam na Googlu zaplavila minulý týden Twitter. Co se tedy stalo?

  1. Google začal masivněji zobrazovat 4 reklamy na top pozicích místo 3, na které jsme byli zvyklí. Podle Mozu je podíl zobrazení 4 reklam asi kolem 20 %. Nicméně čtvrtá reklama by se měla zobrazovat jen v případech, kdy se jedná o vyhledávání s vysokou pravděpodobností nákupního záměru.
  2. Přestal zobrazovat reklamy v pravém sloupci, s výjimkou shopping ads.

Co to pro nás znamená?

  • Pokles prokliků? Minimální! Když jsem analyzovala kolik procent peněz se v mých kampaních utratí na pozicích „others“, tak to bylo kolem 3 % (v tom jsou započítané i prokliky z pozic pod organickými výsledky vyhledávání). Takže reálně to procento bude ještě nižší.

Co je ale zajímavé, že čím menší firma a menší rozpočet, tím větší procento prokliků mimo top pozice. V drahých zemích, kde se CPC šplhají do astronomických výšin (US+UK), se procento prokliků z „others“ pohybovalo i kolem 60 % (!!). Tady sleduji plíživý pokles prokliků. Nejvíc tedy utrpí ti nejslabší. Počet reklamních slotů se sníží z nějakých 12 na 7. A na těch nízkých pozicích se opravdu pohybuju hlavně v cizích zemích.

  • Zvýší se cena? Proč by měla? Inzerentů bude pořád stejně, akorát ti nejslabší vypadnou ze hry.
  • Sníží se IS? Pokles jsem za poslední dobu viděla právě u těch nejslabších (ale je zajímavé, že přichází plíživě)

TODO pro nás:

  • Optimalizujte rozšíření: Rozšíření se teď budou zobrazovat prakticky na všech pozicích. Z toho vyplývá, že brzy je budeme testovat stejně pravidelně jako reklamní texty. Rozhodně se už nebude stávat, že jednou rozšíření nastavíme a už se o ně nebudeme starat.
  • Projděte si automatická bidovací pravidla, jestli pořád dávají smysl

Další zajímavé články

Někdy je při správě kampaní potřeba zastavit se a zeptat se sám sebe na palčivé otázky, které sepsali v Clix Marketingu. Dali dohromady seznam asi 30 otázek, které prověří měření konverzí, bidování, trochu strukturu, práci s klíčovými slovy a reklamami.

Na PPChero ukázali malý tríček, jak si pohrát s daty v excelu a zjistit, jaké výsledky mají vyhledávací dotazy obsahující nějaký výraz (například „free“, brand, atd.). Stačí použít funkci SUMIF nebo COUNTIF.

Dva články k optimalizaci konverzního poměru:

10_pattern01

 

Pozor pokud inzerujete na Bingu: zkontrolujte dobře vyhledávací dotazy, mohli byste tam najít nepříjemná překvapení. „Close variants“ prý mohou obsahovat i synonyma a frázová shoda může být mnohem volnější, než jsme zvyklí z Adwords! (př. klíčové slovo „silk thermals for women“ se zobrazilo na dotaz silk long underwear). A když už jsme u toho Bingu, tak ještě přidávám návod, co zkontrolovat po importu z Adwords. Tl;dr: nezahrnujte search partners, pozor na shody, seznamy vylučujících slov nebudou naimportovány, rozpočty a bidy můžete snížit (až na 30 – 50 % původní výše v Adwords) a DKI funguje jinak!

Na SEW publikovali dobré shrnutí, jak můžete pokazit měření konverzí na FB.

Novinky ze systémů

Adwords

Sklik

Facebook

Bing

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!