Optimalizace a tipy
Struktura kampaně – alfa a omega ppc

Struktura kampaně – alfa a omega ppc

Když nám na konzultace do Webnode přijel Robert Štípek (ppcnovinky.cz), okamžitě jsme si společně zanotovali, jak je struktura kampaně důležitá. Je to také jedna z prvních věcí, které ppc nováčkovi u nás vysvětlujeme. Nebudu se zde zaobírat trivialitami, jako že v jedné sestavě by měla být jen klíčová slova, která spolu tématicky souvisí. To si asi vysvětlovat nemusíme :) Ale pojďme trochu víc do hloubky.

Hlavní skupiny KWs pro nás jsou: Blog, Web, Eshop. Mohli bychom zůstat u toho, že klíčová slova rozdělíme podle těchto základních charakteristik a hotovo. Ale to bych o tom tady nevypisovala.

Důvody pro rozdělení do skupin:

  • vychytávání longtailu
  • různá cena
  • různý výkon
  • jiný cíl

Ukáži, jak to u nás funguje a tím i vysvětlím předcházející body. Pojďme se podívat, jaké máme základní skupiny pro webová klíčová slova:

Skupina Negativní KWs
web zdarma, jak, vytvořit, tvorba
web zdarma jak, vytvořit, tvorba
vytvořit web zdarma, jak
vytvořit web zdarma jak
jak vytvořit web zdarma
jak vytvořit web zdarma
tvorba webu zdarma
tvorba webu zdarma

1) Bereme tyto skupiny jako vzorce. Vytvořit web znamená sloveso + podstatné jméno web. Za sloveso pak můžete dosadit: udělat, založit, etc. Stejný postup s webem. Tím jsme schopni nesmírně rozšířit počet klíčových slov, na které třeba ani nenarazíme v Keyword Planneru.

2) Rozlišujeme zdarma: kvůli textům reklam, u KWs obsahujících zdarma, vždy uvedeme zdarma, u druhé skupiny můžeme více experimentovat. Navíc je to přehlednější. (prvotní idea byla, že by se mohla lišit CPC, to ale není pravidlo)

3) Rozdělujeme všeobecnější klíčová slova (=web zdarma) od těch specifičtejších – liší se CTR, konkurence, cpc

4) Skupiny „jak“ – jiný druh dotazu = jiná odpověď (připravujeme pro ně jinou LP, samozřejmě i jiný text reklamy)

5) Tvorba webu mívá také jiný výkon, jelikož při tomto hledání dost často lidé myslí na firmu, která jim web vytvoří, i cena bývá vyšší (díky vyšší konkurenci)

6) Všimněte si také negativních KWs. Když uvádím u skupiny „web zdarma“ negativní klíčové slovo „vytvořit“, znamená to všechna slovesa ze skupiny „vytvořit web“ (tedy vytvořit, udělat, založit). Tímto přístupem si stále necháváme dveře otevřené ve skupině web pro slovesa, která jsme nepoužili ve skupině vytvořit web, tedy lovíme longtail.

Se strukturou kampaně ráda pracuji jako s myšlenkovou mapou. Mnohem snáze se mi do ní přidávají nová klíčová slova a nové sestavy (s negativními klíčovými slovy). Lépe si pak uvědomuji, kde by se mi kampaně mohly překrývat, nebo kde bych mohla přicházet o cenná zobrazení.

Roberte, máš k tomu nějaké komentáře? :) Děláš to taky tak?

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>