Lesk a bída DKI

Často vídám v reklamách použité dynamické vkládání klíčových slov (DKI) a velmi často zjišťuju, že se nepoužívá tím nejideálnějším způsobem. Jste si jistí, že to používáte správně?

BASICS: Jak to funguje?

Do reklamního textu vložíte {KeyWord:Moje Firma}, při zobrazení reklamy se na daném místě zobrazí buď:

1) klíčové slovo, které spustilo reklamu (ne vyhledávací dotaz!!)
2) původně zadaný text (v tomto příkladu „Moje Firma“). To se může stát, pokud je klíčové slovo příliš dlouhé, nesplňuje pravidla Adwords nebo hodnocení reklamy není dostatečně vysoké

Při použití modifikované volné shody se zobrazí klíčové slovo bez znaku +.

TIP: DKI můžete použít také v URL. Pokud je klíčové slovo víceslovné, Adwords oddělí jednotlivá slova znakem +. Tedy například: www.Smartsupp.com/live+chat. Navíc výhoda je, že se tady dá použít i trademark.

Mírně pokročilý: Na co dávat pozor?

1) Všichni stejný inzerát s DKI v titulku

„Best practice“ bývá dát DKI do titulku, potom to ale může ve výsledcích vyhledávání vypadat nějak takto:

DKI1

Tady je obrovský prostor pro testování. Navíc od té doby, co se v titulku nezobrazují klíčová slova tučně, si můžeme dovolit být kreativnější.

2) Počet znaků v klíčových slovech

Zjistěte, v kolika případech se může opravdu zobrazit klíčové slovo. Stáhněte klíčová slova do Excelu a použijte funkci:

=LEN(buňka)

Někdy se sice klíčové slovo může zobrazit, i když je delší. V titulku je to prý až do 30 znaků. Ale moc bych se na to nespoléhala.

3) Překlepová klíčová slova

Zkontrolujte, jestli náhodou nemáte v sestavách, kde používáte DKI, překlepová klíčová slova. Celkově je dobré prozkoumat, jak moc dávají klíčová slova v reklamě smysl. Udělejte si jednoduché mentální cvičení a dosaďte si 4 náhodně vybraná klíčová slova. Dává reklama stále smysl?

4) Názvy – pozor na velká písmena

Především pokud máte v sestavách klíčová slova obsahující názvy značek nebo měst a podobně, nezapomeňte správně vybrat velká/malá písmena.

  • {KeyWord:Moje Firma}
  • {Keyword:Moje firma}
  • {keyword:moje firma}

Pokročilý: DKI není všemohoucí

A trochu dat nakonec. Podle statistik z Wordstreamu, čím lepší mají inzerenti CTR, tím méně u nich vidí použití DKI. Takže jednorožci spíš ladí pořádné rozdělení do sestav než DKI.

ads-with-dki-versus-ads-without-dki

3 Komentáře

  1. Matěj Slavík

    23.11.2015 at 8:37

    S článkem souhlasím i nesouhlasím :)

    Z praxe se nám totiž ukázalo, že někdy mají takovéto „škaredé“ dynamické titulky lepší výsledky (CTR, CR…), než vymazlený inzerát, který se nám líbil.

    Takže – testovat, testovat!

    Reply

  2. Oudi

    23.11.2015 at 13:29

    Souhlas s Matějem, dost často se dlouhodobě ukazuje, že reklamy s DKI v headlinu mají lepší výsledky. Jasně, nejsou samospásné, ale dost často fungují.

    Reply

  3. Markéta

    Markéta

    23.11.2015 at 20:06

    Souhlasím, že některý DKI obludnosti mají fakt dobrý CTR :)

    Reply

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!