Novinky
Nejzajímavější PPC články za prosinec

Nejzajímavější PPC články za prosinec

Do nového roku veřejně slibuju, že tady každý měsíc shrnu nejlepší články, které určitě stojí za to přečíst. Proč? Za prvé to dělám kvůli sobě, abych si je někde uskladnila. Navíc tím, že z nich vytáhnu to nejlepší, ještě lépe vstřebám jejich obsah a připomenu si je. Za druhé je to pro ostatní, abyste nemuseli číst kopec znovu a znovu přepsaných článků z nápovědy, které nepřináší nic nového. Jak budu články vybírat? Jednoduše ty, které mě zaujmou a ve kterých se dozvím něco nového.

Co zajímavého tedy bylo napsáno v prosinci? Certified knowledge publikoval pěkný článek věnovaný úvodu do bidování. Dozvíte se tam:

  • Co promyslet než začnete bidovat: váš cíl by měl být maximalizovat zisk a jak to ovlivní rozhodování o výši nabídek trackování konverzí & atribuce
  • Jak nastavit bidy pro nová klíčová slova
  • Manuální bidování – vzorečky pro vypočítání idealních bidů, filtry, automatická pravidla, skripty a simulátor nabídek
  • Flexibilní bidovací strategie
  • Automatické bidování pomocí technologií 3. stran

Na Search Engine Land pěkně shrnuli jak správně pracovat s metrikami konverzí a co je všechno potřeba nastavit. Sice jde o základy, ale pro jistotu vypíšu 3 důležité věci, které je potřeba nastavit:

  • v nastavení: vybrat, na základě čeho bude systém optimalizovat (conversions vs converted clicks) a jestli do sloupce „conversions“ budou zahrnuty údaje o konverzích napříč zařízeními
  • vybrat konverze, které budou započítány ve sloupci „conversions“
  • nastavit, jestli se bude započítávat každá konverze nebo jen jedna na session, a také zvolit konverzní okno

Skript pro automatické stahování auction insights reportu do Google Spreadsheetu vám pomůže sledovat změny v chování vaší konkurence.

Zajímavé zamyšlení nad několika klišé, kterým jednoduše podléháme při konstrukci person. Například i muži nakupují kabelky (ve zkoumaném eshopu byl podíl revenue, které šlo z pánské peněženky 20%), nebo ne vždycky nejbohatší skupina nejvíc utrácí:

persona-case-study-2

Novinky přímo ze systémů

Adwords

  • Smart goals: novinka, která v mnohých vzbudila otázku, jestli je to jedna z dalších funkcí, která nám má pouze pomoci utrácet víc. Díky nim by inzerenti měli být schopni lépe odhadnout, kteří návštěvníci by jim spíše mohli přinášet revenue i bez toho, aby museli mít nastavení měření konverzí. Je to postavené na strojovém učení a datech z velkých účtů. Nicméně je potřeba minimálně 1000 prokliků z Adwords, aby byl systém schopen na jejich základě optimalizovat. Martin Roettgerding nicméně radí přece jen nastavit normální konverzní cíle a podobně skepticky se na to dívají i v Neptune Moon. Naopak Larry Kim v nich vidí příležitost pro malé inzerenty.
  • Více informací k výkonu bidovacích strategií: přibyla informace o tom, proč se zrovna strategie učí, a také detailnější informace o tom, proč je strategie omezená. Doporučuju si nastudovat statusy, které informují o učící se fázi bidovací strategie.
  • Omezení frekvence nyní umožňuje započítávat pouze viditelná zobrazení.
  • Interaktivní reklamy pro propagaci aplikací: formát určený pro hry, kdy si člověk na 60 sekund může hru vyzkoušet

Sklik

Bing

  • Průvodce Bing Ads funkcemi: pokud s Bing Ads nejste ještě kamarádi, možná by se vám mohly hodit nově spuštěné „guided tours„. Dozvíte se o tom, jak nastavit remarketing a automatická pravidla, co všechno najdete v nastavení kampaně a jak pracovat s klíčovými slovy.

Facebook

A nakonec chci ještě všem popřát hodně úspěchů v 2016!

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!