Krátké zamyšlení nad možností vypnutí „close variants“

Cítím se jako malé dítě, kterému vzali hračku, se kterou si nehrálo, ale teď kvůli tomu fňuká. Vlastně mi ji ještě nevzali, ale už teď mi chybí. A přitom jsem si v první chvíli říkala, že je to pohoda a o nic nejde. Mluvím o možnosti vypnutí zobrazování reklamy na close variants, která by měla ze systému zmizet na konci září.

Vždycky jsem byla toho názoru, že „close variants“ je bezvadná věc. Má to spoustu výhod:

  • lidi píší často s chybami a bez diakritiky a díky této možnosti rozšíříme kampaň
  • bylo by nemožné přidat všechny zkomoleniny a v kampani by byl bordel
  • některé zkomoleniny jsou velmi vzácné a v kampani by stejně nespouštěly reklamy

Opravdu samé plusy. My je máme téměř ve všech kampaních spuštěné. Pro mě to vždycky byla více méně drobnost.

Horlivým diskuzím jsem nejdřív nevěnovala moc pozornosti, především kvůli bulvárním titulkům typu „Z Adwords mizí přesná shoda“. Nicméně nakonec mě to donutilo se podívat na naše data a zhodnotit, jestli je to taková hrůza a nebo můžu zůstat v klidu.

V našich statistikách jsem objevila docela zajímavá čísla. Pracovala jsem s daty ze search term reportu a keyword reportu za posledních 30 dní na vzorku asi 50 kampaní (bez brandových kampaní). Průměrně asi 17% impresí z celkového počtu zobrazení našich reklam na klíčová slova v přesné shodě bylo na blízké varianty. Bohužel u některých kampaní to číslo vyrostlo i přes 40%. Horší navíc je, že průměrně 15% impresí je na vyhledávané výrazy, které neznáme, protože na ně někdo neklikl. Vidíte tam už ten problém? ;)

U 70% kampaní byly návštěvy z close variants méně konvertnější a u 60% kampaní jsme zaznamenali vyšší CPA. Rozdíly v CPA se pohybovaly od -60% až +140%.

Můj závěr: kéž by zpráva o vypnutí close variant byla jen takový ten „wakeup call“ pro správce kampaní. Slibuju, že teď už si to fakt budem hlídat a nebudem zlobit! :p

 

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>