Optimalizace a tipy
Můj manifest proti všem shodám

Můj manifest proti všem shodám

Je to přesně rok, co jsem sepsala všechny důvody, proč nemám ráda volnou shodu a z jakých důvodů by ji všichni měli vymazat z kampaní. Ale zjistila jsem, že je ještě horší nešvar, který se často objevuje v účtech, a to kombinace všech shod v jedné sestavě! Je to zažitý zvyk, na který narážím v každé druhé kampani (někdy i své vlastní). Jsem ale zásadně proti. Znamená to spoustu práce a minimální kontrolu. Přesně to, co člověk nechce :)

Chápu, co ppc specialistu k tomuto činu vede: chce objem, ale nechce se mu vytvářet přehršel sestav. Nebo je to možná jen dávný zvyk. Ale stejně je to neomluvitelné!

Proč se tomu vyhýbat?manifest 1

1. Všechno je potřeba dělat na úrovni klíčového slova (bidování, sledování ctr, cpa a is)

  • úpravy bidů: manuální bidování na úrovni klíčových slov je peklo. Pokud náhodou bidujete na úrovni sestavy, potom se vám stává, že při navýšení nabídek nabalujete na volnou shodu méně relevantní výrazy. Když používáte flexibilní bidovací strategie, tak se bude systém bude chovat trochu jinak pro volnou a přesnou shodu
  • CTR: jestli chcete analyzovat CTR v sestavách musíte jít zase až na úroveň klíčových slov, abyste viděli, jestli vám to tam nekazí nějaké slovo ve volné shodě
  • IS: u nízkého podílu zobrazení je to to stejné jako v předcházejícím bodu

2. Je to neuvěřitelně nepřehledné: I když by přesná shoda měla mít vyšší hodnocení reklamy (ad rank) a tedy při přesném dotazu by se mělo zobrazení započítávat jí, ne vždy se tak stane. Nakonec vidíte i u klíčového slova ve volné shodě zobrazení na přesnou. To se pak velmi těžko odhaduje potenciál klíčového slova.

3. Složitě se kontroluje bidování a útrata za jednotlivé shody: Ráda sleduji výkon jednotlivých shod, jak se mi mění poměr zobrazení na přesnou shodu a podobně. To nemůžu dělat na první pohled, pokud shody nemám rozdělené do oddělených kampaní.

4. Rozšiřování kampaně a objevování potenciálu jde ztuha: kvůli bodu 2 se potom ani potenciál nehledá dobře.

5. Těžko se hlídá kvalita a sleduje vývoj skóre kvality: Volná shoda může mít problémy s kvalitou, proto ji chci mít pod kontrolou. Když je vedle přesné shody, může být její bídný výkon lehce přehlédnut.

 Jak to dělat správně?

Tady jsem se nechala inspirovat od Ondry Slámy z Inborn. Řešení je znázorněné na následujícím obrázku:

2014_07_05_08_21_45_Webnode_INBORN_v1_3Ještě bych to možná trochu doupravila a dovysvětlila. V ideálních případě vytvoříte jednu kampaň, kde budete mít pouze přesnou shodu. V druhé kampani vložíte ta stejná klíčová slova ve volné modifikované shodě a potom ta stejná klíčová slova vyloučíte v přesné shodě. Výjimkou budou klíčová slova, která se skládají pouze z jednoho a dvou slov. Jednoslovné výrazy vkládám pouze v přesné shodě a dvouslovné (s velkým počtem vyhledáváním) vkládám místo volné modifikované shody ve frázové.

Na začátku to znamená více práce s přípravou, ale ta se vám tisíckrát vrátí!

 

 

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!