Únor přinesl hromadu zajímavých novinek, hlavně v systému Adwords. Srdíčko zaplesalo určitě všem vývojářům aplikací, když byla oznámena nová beta, díky které můžete mít sponzorované odkazy ve vyhledávání v Google Play. Další skvělá novinka byla nová správa URL, která výrazně ušetří práci a zjednoduší testování vstupních stránek. Také jsme oznámili spuštění nového možností pro vyhodnocování YouTube kampaní – Brandlift (měří zvýšení povědomí o značce a schopnost vybavit si reklamu). Nakonec bych ještě vzpomenula nový typ kampaní – Call only. Všechny novinky nyní najdete popsané na jednom místě, které stojí za bookmark.
Pro všechny správce kampaní ve Spojených státech doporučuju sledovat, jak konvertují různé příjmové skupiny. Bohužel tato funkce zatím nikde jinde není dostupná.
Krásný přehled jaká data mohou vstupovat a vystupovat z GA (v článku najdete popsané, co jednotlivé věci znamenají):
Nenápadně se také rozrůstá knihovna skritpů Adwords, kde aktuálně najdete 18 skriptů (buď přímo k použití, nebo vám můžou sloužit aspoň jako inspirace pro váš vlastní skript):
1) Reporting
- Přehled účtu: pošle email s přehledem výkonu účtu (dalo by se použít pro klientský reporting)
- Výkon klíčových slov: zobrazí graf rozložení počtu klíčových slov mezi skóre kvality a průměrnou pozicí
- Výkon reklam: srovnání výkonu různých titulků a url v grafech
- Zhoršující se sestavy: vybere sestavy, ve kterých se zhoršovalo CTR 3 týdny po sobě
- Vyhledávané výrazy: přidá klíčová slova v přesné shodě (i negativní při špatném výkonu) z reportu vyhledávaných výrazů
2) Úpravy nabídek
- Multi bidder: všechna vaše automatická v jednom spreadsheetu, podle kterých systém bude bidovat
- Bidování na pozici
- Testování bidů: skript otestuje různé výše nabídek a zaznamená, co se stalo s výkonem klíčových slov
- Bidování podle počasí
3) Nástroje
- Flexibilní rozpočty: hodí se pro kampaně s přesně daným rozpočtem na určité období, který je třeba rozložit určitým způsobem
- Štítky: skript najde klíčová slova se špatným výkonem a oštítkuje je (špatné CTR, nebo vysoké CPA)
- Odpočítávání slevy, Ad parametizer, Ad customizer (nejflexibilnější řešení)
- Tvorba sestav pro shopping kampaně ve velkém
- Kalendář slev: v kalendáři můžete mít začátek a konec různých slevových akcí, skript se podle toho bude řídit
4) Alerty
- URL checker
- Detekce anomálií v účtu: v tabulce si vyberete, co pro vás znamená velký výkyv (pád impresí o x %…), potom dostanete email vždy, když taková situace nastane
Mimochodem věděli jste, že skripty mohou přídávat úkoly do Google task? To otvírá další možnosti
Nové skóre kvality v Bingu a na Facebooku. U prvního zmíněného systému došlo jen ke kosmetickým změnám a přiblížení k Adwords (změna názvosloví a rychlejší zobrazení). Naopak u Facebooku to byl velký krok dopředu, protože je to úplně nový metrika.
Petr
10.3.2015 at 19:59
Některé jsou hodně zajimavé tipy, díky.