Únorová edice novinek z PPC světa

Únor přinesl hromadu zajímavých novinek, hlavně v systému Adwords. Srdíčko zaplesalo určitě všem vývojářům aplikací, když byla oznámena nová beta, díky které můžete mít sponzorované odkazy ve vyhledávání v Google Play. Další skvělá novinka byla nová správa URL, která výrazně ušetří práci a zjednoduší testování vstupních stránek. Také jsme oznámili spuštění nového možností pro vyhodnocování YouTube kampaní – Brandlift (měří zvýšení povědomí o značce a schopnost vybavit si reklamu). Nakonec bych ještě vzpomenula nový typ kampaní – Call only. Všechny novinky nyní najdete popsané na jednom místě, které stojí za bookmark.

Pro všechny správce kampaní ve Spojených státech doporučuju sledovat, jak konvertují různé příjmové skupiny. Bohužel tato funkce zatím nikde jinde není dostupná.

Krásný přehled jaká data mohou vstupovat a vystupovat z GA (v článku najdete popsané, co jednotlivé věci znamenají):

6a00d8354da76369e201b7c74d91cf970b-800wi

Nenápadně se také rozrůstá knihovna skritpů Adwords, kde aktuálně najdete 18 skriptů (buď přímo k použití, nebo vám můžou sloužit aspoň jako inspirace pro váš vlastní skript):

1) Reporting

  • Přehled účtu: pošle email s přehledem výkonu účtu (dalo by se použít pro klientský reporting)
  • Výkon klíčových slov: zobrazí graf rozložení počtu klíčových slov mezi skóre kvality a průměrnou pozicí
  • Výkon reklam: srovnání výkonu různých titulků a url v grafech
  • Zhoršující se sestavy: vybere sestavy, ve kterých se zhoršovalo CTR 3 týdny po sobě
  • Vyhledávané výrazy: přidá klíčová slova v přesné shodě (i negativní při špatném výkonu) z reportu vyhledávaných výrazů

2)  Úpravy nabídek

3) Nástroje

4) Alerty

Mimochodem věděli jste, že skripty mohou přídávat úkoly do Google task? To otvírá další možnosti :)

Nové skóre kvality v Bingu a na Facebooku. U prvního zmíněného systému došlo jen ke kosmetickým změnám a přiblížení k Adwords (změna názvosloví a rychlejší zobrazení). Naopak u Facebooku to byl velký krok dopředu, protože je to úplně nový metrika.

 

One Comment

  1. Petr

    10.3.2015 at 19:59

    Některé jsou hodně zajimavé tipy, díky.

    Reply

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>