Naposledy na téma PPC budoucnosti, tentokrát uceleně

Protože mám pocit, že jsem se v rozhovoru pro Mladypodnikatel.cz vyjádřila neuceleně k budoucnosti PPCčkařů, tak se vracím k mému oblíbenému formátu – blogpostu. Pořádně a strukturovaně to shrnu. S dostatkem času tak, jak to mám já ráda :)

Jak bude vypadat práce PPCčkaře?

  • důležitá bude příprava podkladů pro systém – feed, kreativy, data
  • důležitý bude také výběr systému, kde bude firmě dávat smysl se propagovat, a s jakým formátem reklamy
  • pokud všichni budeme mít zapnutý jeden bidovací systém (třeba target roas), tak abychom uspěli v aukci budeme budeme muset řešit jednak skóre kvality (jako součást ad ranku) a konverzní poměr (případně i průměrnou hodnotu objednávky), který je důležitou položkou v rovnici ROAS. Když se bavíme o skóre kvality tak půjde především:
  1. CTR: data ve feedu i na stránce (v případě DSA, nebo shopping kampaní bez feedu), komunikace jasné konkurenční výhody, síla brandu
  2. kvalita vstupní stránky – rychlost načítání, schopnost přesvědčit, konverznost…

Co už nebude dělat?

  • odpadne mu spousta práce s optimalizací, určitě nebude bidovat. Myslím, že časem nebude potřeba ani moc vylučovat, nebo přidávat nová klíčová slova. Nebude testovat ani vyhodnocovat nové kreativy. To bude za něj dělat přímo systém. Jen bude dodávat podklady (a to ne vždy :) ). 
  • možná nebude mít data, aby příliš analyzoval, co se v kampaních opravdu děje. Co by mohlo chybět? Segment platformy (vyhledávání vs display vs YT), vyhledávací dotazy, placementy. To znamená, že pouze podle hlavních metrik bude muset odhadnout, kde je zakopaný pes.

Poznámka: to znamená, že odpadne většina kontinuální optimalizace. Ten čas by potom měl investovat do CTR&kvality vstupní stránky (viz předchozí bod)

Na co by se měl zaměřit v dalším rozvoji?

  • dobře rozumět, jak systémy optimalizují a na základě jakých dat
  • bude muset být schopný odhalit, že USP není dostatečně silné, že web není dostatečně důvěryhodný a rychlý, nebo produkt dostatečně konkurenceschopný, copy nesrozumitelné, feed nedostatečně bohatý, data špatná…
  • bude muset být schopný, buď přímo vyřešit daný problém, nebo doporučit specialistu, který to vyřeší

Co to znamená pro firmy?

  • měli by od PPCčkaře očekávat, že jim bude radit ve více oblastech, případně alespoň upozorňovat na problémy mimo PPC
  • musí si uvědomit, jak jsou pro ni důležité: data ve feedu i na stránce (a schopnost rychlé úpravy), komunikace jasné konkurenční výhody, síla brandu
  • měla by mít skvěle vychytané on-page SEO

Uf, konečně budu moct v klidu spát :) A pokud byste se chtěli podívat na video, tak tady.

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!