Zápisky z četby: Web ostrý jako břitva (Jan Řezáč)

Rychlé shrnutí knížky: je krásná a člověk ji velmi rychle přečte. Oceňuji hlavně její organizovanost. Působilo to na mě skoro jako rozcestník pro další vzdělávání. Dokážu si představit, že některé koncepty mohly být trochu jasněji vysvětlené.

Za sebe se trochu bojím, že jsem mohla nabýt pocitu, že všechny v knize popisované metody znám. Nicméně si musím znovu připomenout, že si k tomuto oboru musím udržet pokoru. Protože „znát“ a „správně a v celé šíři používat“ jsou dvě odlišné věci.

Úplnou novinkou pro mě byl model „Maslowova pyramida webdesignu“. Její jednotlivá patra:

  1. smyslupnost (řeší web něčí problém?)
  2. nalezitelnost
  3. dostupnost
  4. přístupnost
  5. použitelnost
  6. důvěryhodnost
  7. přesvědčivost
  8. radost z používání
  9. vytvoření vazby

Nad tím se chci ještě zamyslet, co to vlastně všechno pro web a naši práci znamená. Trochu se nedokážu sžít s tím, že „stupně pyramidy nelze přeskakovat“, a to hlavně kvůli bodu 2. Na druhou stranu třeba John Vanhara říká něco podobného: „Úplně ta nejklíčovější věc při rozjezdu nového podnikání je přijít na způsob jak ekononmicky získávat zákazníky.“

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>