Ano je to tady! Zapíjím tento historický moment francouzským šampaňským a bujaře oslavuji. Můj první skript funguje a dělá to, co má!
Tak dost sebeoslavování a pojďme k věci. Velmi ráda používám benchmark Wordstreamu, kde ukazují, jak vysoké je dobré CTR. Interně se nám s tím velmi dobře pracuje a mně se líbí logika, která za tím stojí. Chtěli jsme pro snazší správu účtů vědět, které sestavy spadají do skupiny „Jednorožců“.
Proto můj první skript projde všechny skupiny a označí ty, které na dané průměrné pozici mají vyšší CTR než je hranice benchmarku.
A tady dávám script k nahlédnutí:
function main() {
if(!AdWordsApp.labels().withCondition("Name = 'UNICORN'").get().hasNext()) { AdWordsApp.createLabel("UNICORN", "", "#25e006"); }
var adGroupIterator = AdWordsApp.adGroups().get();
while (adGroupIterator.hasNext()) {
var adGroup = adGroupIterator.next();
var stats = adGroup.getStatsFor('LAST_30_DAYS');
var ctr = stats.getCtr() * 100;
var pos = stats.getAveragePosition();
var isUnicorn = false;
if(pos >= 1.0 && pos < 1.5 && ctr > 24.0) isUnicorn = true;
if(pos >= 1.5 && pos < 2.0 && ctr > 14.5) isUnicorn = true;
if(pos >= 2.0 && pos < 2.5 && ctr > 11.5) isUnicorn = true;
if(pos >= 2.5 && pos < 3.0 && ctr > 10.3) isUnicorn = true;
if(pos >= 3.0 && pos < 4.0 && ctr > 6.0) isUnicorn = true;
if(pos >= 4.0 && pos < 5.0 && ctr > 5.1) isUnicorn = true;
if(pos >= 5.0 && pos < 6.0 && ctr > 3.5) isUnicorn = true;
if(pos >= 6.0 && pos < 7.0 && ctr > 2.1) isUnicorn = true;
if(pos >= 7.0 && pos < 8.0 && ctr > 1.5) isUnicorn = true;
if(pos >= 8.0 && ctr > 0.9) isUnicorn = true;
var str = '';
if(isUnicorn) str = 'UNICORN!'; else str = 'not UNICORN ;(';
Logger.log(adGroup.getName() + ' - CTR: ' + ctr + ' POS: ' + pos + ' - ' + str);
if(isUnicorn) adGroup.applyLabel('UNICORN'); else adGroup.removeLabel('UNICORN');
}
Logger.log('-----------------');
Logger.log('UNICORNS labeled!');
}
Nakonec mi nezbývá než dodat, že pokud byste chtěli připravit nějaký script na míru, dejte mi vědět! Musím trénovat nově získané skills! A velké díky patří mému šikovnému bratrovi!
Michal Šiška
28.1.2016 at 17:18
Zdravím Markéto. Narazil jsem na váš script a vypadá velmi zajímavě. Je zdarma k použití? Je možné si ho propůjčit? Díky za info.
Karel Rujzl
18.8.2014 at 7:23
Markétko, super! Kdybyste s bráchou přišli na to jak oštítkovat kampaně/sestavy hodnotou PNO, bylo by to super. Jen co jsem se díval, tak v API zřejmě není hodnota tržeb, ale třebas vymyslíš jak na to
Markéta
18.8.2014 at 7:35
Challenge accepted!
Lukáš Krejča
18.8.2014 at 6:51
Hezké, gratuluju, chválím a těším se na další
Markéta
18.8.2014 at 7:15
Díky moc! Další bude určitě brzy, mám teď v hlavě spoustu nápadů
Lukáš Krejča
18.8.2014 at 9:24
Jeden přidám zatím jsem nenašel spolehlivé řešení, jak sledovat automaticky trendy: tj. že se třeba nějaké KW začne najednou zobrazovat / proklikávat víc. Co jsem našel jsou jen skripty na úrovni účtu a to je téměř k ničemu…
Markéta
18.8.2014 at 10:17
hele a toto ty problémy neřeší? http://www.searchenginejournal.com/adwords-scripts-mcc-detect-account-anomalies-automatically/110855/
Petra Větrovská
18.8.2014 at 6:38
Krása! Gratuluju ke statutu velké programátorky!
Markéta
18.8.2014 at 6:41
Díky, Peťo, přesně tak se cítím