Zápisky z četby: Strategie modrého oceánu

Rychlé shrnutí knížky: přijde mi velmi sympatické, že autoři mají strukturovaný přístup a nástroje pro tvorbu nových příležitostí na trhu. Na druhou stranu se musím přiznat, že jsem knížku nedočetla, protože už mi krvácely oči z tolika modrých oceánů.

Celý proces hledání modrého oceánu začíná vykreslením faktorů, na nichž se v současnosti zakládá konkurenční jednání odvětví. „Abychom mohli nově utvářet, resp. rekonstruovat skladbu prvků hodnoty pro zákazníka a načrtnout novou hodnotovou křivku, vytvořili jsme Systémový rámec 4 opatření“:

  1. Odvrhněte
  2. Omezte
  3. Pozvedněte
  4. Vytvořte

„Tři vzájemně se doplňující vlastnosti efektivní strategie modrého oceánu: jasné zaměření, rozdílnost a působivou jedinečnou slovní charakteristiku, resp. slogan.“

Cesty k rekonstruování hranic trhu najdete díky rozhlédnutí se přes:

  1. alternativní odvětví
  2. strategické skupiny v rámci jednotlivých odvětví
  3. řetězec zákazníků
  4. nabídky doplňkových výrobků a služeb
  5. funkční a emoční výzvy adresované zákazníkům
  6. napříč časem

2 tradiční strategické přístupy rudého oceánu: „Jendím je zaměření se na dosavadní zákazníky. Dalším je úsilí o stále jemnější segmentaci.“

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>