Rychlé shrnutí knížky: přijde mi velmi sympatické, že autoři mají strukturovaný přístup a nástroje pro tvorbu nových příležitostí na trhu. Na druhou stranu se musím přiznat, že jsem knížku nedočetla, protože už mi krvácely oči z tolika modrých oceánů.
Celý proces hledání modrého oceánu začíná vykreslením faktorů, na nichž se v současnosti zakládá konkurenční jednání odvětví. „Abychom mohli nově utvářet, resp. rekonstruovat skladbu prvků hodnoty pro zákazníka a načrtnout novou hodnotovou křivku, vytvořili jsme Systémový rámec 4 opatření“:
- Odvrhněte
- Omezte
- Pozvedněte
- Vytvořte
„Tři vzájemně se doplňující vlastnosti efektivní strategie modrého oceánu: jasné zaměření, rozdílnost a působivou jedinečnou slovní charakteristiku, resp. slogan.“
Cesty k rekonstruování hranic trhu najdete díky rozhlédnutí se přes:
- alternativní odvětví
- strategické skupiny v rámci jednotlivých odvětví
- řetězec zákazníků
- nabídky doplňkových výrobků a služeb
- funkční a emoční výzvy adresované zákazníkům
- napříč časem
2 tradiční strategické přístupy rudého oceánu: „Jendím je zaměření se na dosavadní zákazníky. Dalším je úsilí o stále jemnější segmentaci.“
Komentovat