Optimalizace konverzního poměru a grilování @webnode

Včera se ve Webnode bujaře diskutovalo a grilovalo. Všichni zúčastnění potvrdí, že jsme odcházeli domů s hromadou inspirace. Zkušenosti tentokrát sdílel Petr Bláha z domácího Webnode týmu, Vojtěch Ješátko z Avastu a Vladimír Šandera ze Smartsupp.com.

Všichni se shodli, že nejlépe fungují co nejjednodušší landing pages s jedním tlačítkem:

2014_09_04_11_03_45_2014_09_04_11_00_46_PPC_BBQ_Avast.pdf_Adobe_Reader2014_09_04_10_58_50_PPC_BBQ_Smartsupp.pdf_Adobe_Reader

Petr to vzal pěkně od podlahy a ukázal, jak pěkně systematicky testujeme (prezentace). Nejprve multivariantním testováním vytvoříme benchmark a potom už ladíme. Zmínil pár perliček, které nám zafungovaly, jako třeba blikající kurzor ve formuláři.

2014_09_04_11_15_58_Webové_stránky_zdarma

Nakonec uváděl pár bolestí při vyhodnocování testů, jako rozdílná období nebo Adwords experimenty. A nezapomeňte A/A testovat, pomůže vám to ověřit, že vyhodnocujete správně.

Vojta z Avastu zvolil velmi zajímavé téma a zaměřil se na optimalizaci konverzního poměru pro brandová klíčová slova (prezentace). Kdy byste měli bidovat na vlastní brand:

  • obrana brandu
  • sponzorovaný odkaz je lepší než organický výsledek vyhledávání
  • chcete přizpůsobit nabídku

Také doporučoval, že pokud můžete nabídnout nějakou přidanou hodnotu, používejte pro brandová klíčová slova speciální landing page. Třeba v Avastu jsou trochu více „pushy“ k návštěvníkům, kteří už je znají. Zjistili totiž, že mnohem spíše nakoupí. A nakonec zmiňovali těžkosti při vyhodnocování, pokud existuje několik druhů konverzí.

2014_09_04_10_32_03_PPC_BBQ_Avast.pdf_Adobe_Reader

Vláďa ze Smartsupp nás nechal nahlédnout do jejich lean systému (prezentace). Zmiňoval, že je pro ně velmi důležité srovnání konverzního poměru napříč kanály. Optimalizují konverze na platící hlavně po registraci (tutoriály, promo okna, mailing). Všechny nás pobavil jejich problémem s relevantní návštěvností a vyhledávaných výrazů. Pravidelně musí přidávat negativní klíčová slova, ale nejvíc mě překvapilo, že i milovníci porna se jim registrují! :)

2014_09_04_10_32_42_PPC_BBQ_Smartsupp.pdf_Adobe_Reader

Nakonec zmiňoval, že  i díky live chatu jsou schopni zvýšit konverzní poměr a výrazně snížit bounce rate.

Ještě jednou chci všem poděkovat za účast a za inspiraci! Doufám, že se za dva měsíce potkáme zase!

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

About Markéta

Baví mě pracovat na věcech, které dávají smysl. Ráda objevuji a jsem hladová po nových informacích. Jsem nenapravitelný optimista a věřím, že: „where there is a will, there is a way“. A nespokojuji se s průměrem!