Srpnové novinky a můj výběr článků

Srpen utekl jako voda. Marketingové blogy ze zámoří se začaly plnit variacemi na téma „back to school“ a u nás to vypadá, že definitivně začal podzim.

Search Engine Land a 3Q Digital se rozepsali na téma GA reportů. V obou článcích se shodují, že díky GA můžete lépe pochopit zdánlivě nekonvertující klíčová slova, která stojí možná jen na začátku nákupního rozhodování, ale ve výsledku pomáhají ke konverzím. Radí zkontrolovat „engagement“ na stránce, % nových návštěv a samozřejmě report „Assisted conversions“. Také doporučují report pozice klíčových slov a pohled na výkon vstupních stránek. Search Engine Land se dále soustředí na pochopení chování uživatele před konverzí. 3Q Digital ke každému reportu navíc popisuje výhody jeho používání.

PPC Hero popisuje jak se vypořádat s klíčovými slovy, která mají nízký objem vyhledávání. Při rozdělení sestav (kampaní) podle shody klíčového slova s přidáním negativních klíčových slov se stává, že zbytečně přicházíte o zobrazení, pokud jako negativní přidáme i slova s nízkým objemem vyhledávání. Popravdě se mi jejich postup moc nezdá, ale přijde mi zajímavé se nad tím vůbec zamyslet, jestli takto nepřicházíme o traffic.

Asi celkem podrobný návod jak propagovat mobilní aplikace v Adwords. V článku autor popisuje, jak nastavíte trackování v aplikaci, remarketing, rozšíření pro reklamy a také popisuje rozdíly mezi kampaněmi zaměřenými na instalaci a na engagement.

PPC Hero nám odkryl 4 automatická pravidla, která bychom měli používat v kampaních:

  • zvýšit bid
  • zastavit neefektivní klíčová slova
  • sledovat klíčová slova, která asistovala u konverze
  • sledovat neefektivní reklamy

Jako bonus přidávám nejlepší článek, který jsem kdy četla, o vytváření person.

A jaké novinky přinesly PPC systémy?

Adwords nám tentokrát moc radost neudělalo. Rozhodli se, že odstraní možnost vypnout zobrazení na blízké varianty u přesné a frázové shody. Myslím, že to asi zaregistrovali všichni, především kvůli skandálním titulkům „Od září mizí přesná shoda“. Já jsem data z blízkých variant zanalyzovala a došla jsem k zajímavým závěrům.

Těmto funkcím se již nedostalo takového ohlasu, ale mohou se hodit:

V Skliku nám spustili autotagging. I v Yandexu se přibližují Adwords, tentokrát spustili skóre kvality. A v Bingu se s novinkami kopírující Google roztrhl pytel:

  • spustili funkci Auction Insights
  • testují zobrazení na blízké varianty v US
  • od září slučují cílení na desktopy a tablety
  • přidání top movers a stránky s příležitostmi

Co bych ještě zdůraznila, že v obou systémech blízké varianty znamenají překlepy, množné a jednotné číslo, zkratky a slova odvozená (floor a flooring), Bing navíc přidává synonyma.

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn.Povinná pole jsou označena *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>